„Brzuszkowy” konkurs rozstrzygnięty – przyszłe mamy wiedzą, jak zapobiegać FAS!

 

Przyszłe mamy nie piją alkoholu i chętnie manifestują swoje odpowiedzialne podejście do kwestii zdrowia potomka, co pokazał „brzuszkowy” konkurs organizowany na profilu ABC Alkoholu na Facebooku. Ponad 200 kobiet w ciąży w kreatywny sposób zadeklarowało swoją postawę wobec alkoholu. Najlepsze prace zostały nagrodzone bonami do sklepów SMYK, zestawami młodej mamy i koszulkami.  

Konkurs „Jestem mądra – w ciąży nie piję alkoholu”, organizowany przez Kompanię Piwowarską i firmę Present Service, właściciela portalu www.mamaklub.pl, wystartował 9 września – w Światowy Dzień FAS. Płodowy Zespół Alkoholowy (FAS) oraz Spektrum Poalkoholowych Wrodzonych Zaburzeń Rozwojowych (FASD) to nadal w Polsce dość poważny problem. Dlatego przedstawiciele środowisk medycznych, instytucje, organizacje pozarządowe oraz firmy odpowiedzialne społecznie przypominają o zagrożeniach, jakie niesie ze sobą spożywanie alkoholu w ciąży, i zachęcają do powstrzymania się od sięgania po napoje z procentami zarówno w czasie ciąży, jak i karmienia piersią.

 

Promowanie wiedzy na ten temat przez autorytety jest równie cenne jak manifestowanie odpowiedzialnej postawy przez przyszłe mamy, będące swoistymi ambasadorkami tego tematu. Konkurs na profilu ABC Alkoholu zgromadził aż 200 takich kobiet, które z humorem, w kreatywny sposób pokazały na swoich ciążowych brzuchach, dlaczego nie należy pić w stanie błogosławionym.

 

Nasz konkurs jest dowodem na to, że w przypadku kobiet w ciąży od straszenia konsekwencjami i urzędowymi nakazami lepiej sprawdza się edukacja, dobry przykład, promowanie pozytywnych wzorców i wzajemne wspieranie się – mówi Małgorzata Walędzińska-Półtorak, kierownik ds. polityk alkoholowych w Kompanii Piwowarskiej.Przyszłe mamy wiedzą, że od ich trybu życia zależy zdrowie dzieci, chcą być dumne ze swoich pociech i zapewnić im prawidłowy rozwój, a warunkiem tego jest m.in. niespożywanie alkoholu w ciąży. Nic dziwnego, że chętnie włączają się w takie akcje jak  „Jestem mądra – w ciąży nie piję alkoholu”.

 

Konkurs zaowocował nie tylko galerią ciążowych brzuszków z odpowiedzialnym przekazem –najlepsze zdjęcia nagrodzono bonami do sklepów SMYK, zestawami młodej mamy i koszulkami – ale także wieloma zaangażowanymi komentarzami i słowami poparcia. Co ciekawe, pod postem konkursowym odpowiedzialną postawę względem spożywania alkoholu podczas ciąży deklarowali także ojcowie. Dodatkowo profil ABC Alkoholu zyskał pół tysiąca nowych fanów, a dzięki portalowi mamaklub.pl udało się dotrzeć z treściami edukacyjnymi na temat FAS do prawie 120 tys. kobiet. Kampania pod tym samym hasłem jest nieustannie prowadzona w placówkach Medicover oraz Lux Med na terenie całego kraju, a z inicjatywy Kompanii Piwowarskiej wiedzę o FAS propaguje się w  gabinetach ginekologicznych i szkołach rodzenia. Za sprawą działań Kompanii Piwowarskiej i jej partnerów łącznie w czasie ostatniego roku z informacjami dotyczącymi tego zagadnienia miało kontakt już blisko 4 mln osób.