„As Biznesu” – nr 6

6Poza codziennymi sprawami, związanymi z funkcjonowaniem firmy, ewolucja następuje w rozumieniu i stosowaniu odpowiedzialności społecznej i ekologicznej nie tylko w firmach, ale także w instytucjach publicznych (Wywiad z Markiem Woźniakiem, Marszałkiem Województwa Wielkopolskiego). Analizując zmiany pod kątem odpowiedzialności, pod lupę należy wziąć kilka aspektów. Ważna jest branża (Kondycja CSR – 4 ekspertów, 4 branże, 4 spojrzenia). Każda bowiem ma swoją specyfikę i wymogi w obliczu kryzysu. Z pewnością istotne są także opinie otoczenia, na przykład studentów jako przyszłych pracowników (Wizerunek dobrego pracodawcy a CSR). Do tematu zmian można też podejść analitycznie (Natura polskiego CSR) i użytecznie (Dobre praktyki Grupy IKEA i Logos Travel Marek Śliwka). W praktyczny sposób ujął to dr Wayne Visser, określając ery podejścia do społecznej odpowiedzialności (Okładka). Każda era symbolizuje sposób myślenia, zaangażowania, a także pewien status organizacji. Warto zadać sobie pytanie, na którym poziomie znajduje się Twoja firma?

6. numer „Asa Biznesu” do przeczytania TUTAJ